Stretching insida lår mot vägg

Förebygg trötthet och molande värk i höfter och ländrygg genom att stretcha insida lår.

Stretching insida lår mot vägg
  • En vanlig orsak till smärta i ljumske är att lårmuskulaturens insida är stel. Att stretcha insida lår är bra för höfterna men också för ländryggen. Trötthet och molande värk i höfter och ländrygg kan förebyggas genom att öka rörligheten i insida lår.

  • Sittande nära väggen med fotsulorna ihop, tippa bäckenet fram genom att svanka försiktigt samtidigt som du sträcker på dig och pressar bröstet uppåt-framåt.

  • Stanna kvar i 3-5 minuter, andas och slappna av. Orkar du inte stanna kvar tillräckligt länge har du tagit i för mycket.

Dela med dig av stretching av insida lår mot vägg

Relaterade övningar

Framsida lår (stretchövning)

Stretching framsida lår

Framsida lår
Grodan - insida lår (stretchövningar)

Grodan

Grodan
Utfallssteg bakåt med vridning

Utfallssteg bakåt

Utfallssteg bakåt
Genom att surfa vidare samtycker du till att vi använder cookies för att förbättra upplevelsen av vår webbplats och tillhandahålla relevant marknadsföring. Läs mer i vår integritetspolicy. Ok