Stretching bröstmuskel / bröstöppnare

En väl fungerande bröstmuskel är viktig för andningen, en god hållning samt för att undvika sekundära nack- och axelbesvär.

Stretching bröstmuskel/bröstöppnare
  • En väl fungerande bröstmuskel är viktig för andningen, en god hållning samt undvika sekundära nack- och axelbesvär.

  • Magliggande, placera armbågen böjd 90 grader i axelhöjd. Vila samma sidas öra i golvet och tryck ifrån med den andra handen i golvet, i nivå med bröstet och nära kroppen. Låt höften följa med i en vridning upp mot taket och placera den övre benet bakom det undre. För att underlätta för balansen eller om det känns i ländryggen så dra det undre knät i riktning upp mot magen.
  • Stanna kvar i 3-5 minuter, andas och slappna av. Orkar du inte stanna kvar tillräckligt länge har du tagit i för mycket.

Dela med dig av bröstöppnaren

Relaterade övningar

Bröstrygg med kloss eller handduk

Bröstrygg

Bröstrygg
Kobran (rörlighetsövningar)

Kobran

Kobran
Ryggrotation (rörlighetsövningar)

Ryggrotation

Ryggrotation
Genom att surfa vidare samtycker du till att vi använder cookies för att förbättra upplevelsen av vår webbplats och tillhandahålla relevant marknadsföring. Läs mer i vår integritetspolicy. Ok