Bröstrygg med kloss eller handduk

En skön bröstöppnare som lämpar sig extra bra för stel bröstrygg som orsakats av kontorsarbete.

Bröstrygg med kloss eller handduk
  • Ökar upp rörligheten mellan skulderbladen och öppnar upp på framsidan över bröstet. En favorit för stela kontorsryggar, särskilt lätt rundade bröstryggar där huvudet och axlarna fastnat framför kroppen.
  • Använd en yogakloss eller vik och rulla ihop en handduk av duschstorlek och placera den på golvet. Lägg dig sedan ovanpå klossen/handduken så den är längs med ryggraden i bröstryggen. Armarna kan fällas ut åt sidorna, alternativt så tar du tag om armbågarna ovanför huvudet. När du är klar, rulla försiktigt av klossen/handduken åt sidan och ta dig sedan lugnt upp till stående.

  • 20-30 lugna andetag.

Dela med dig av bröstrygg med kloss eller handduk

Relaterade övningar

Kobran (rörlighetsövningar)

Kobran

Kobran
Ryggrotation (rörlighetsövningar)

Ryggrotation

Ryggrotation

Stretching bröstmuskel

Bröstmuskel
Genom att surfa vidare samtycker du till att vi använder cookies för att förbättra upplevelsen av vår webbplats och tillhandahålla relevant marknadsföring. Läs mer i vår integritetspolicy. Ok