Bröstrygg med kloss eller handduk

En skön bröstöppnare som lämpar sig extra bra för stel bröstrygg som orsakats av kontorsarbete.

Bröstrygg med kloss eller handduk
  • Ökar upp rörligheten mellan skulderbladen och öppnar upp på framsidan över bröstet. En favorit för stela kontorsryggar, särskilt lätt rundade bröstryggar där huvudet och axlarna fastnat framför kroppen.
  • Använd en yogakloss eller vik och rulla ihop en handduk av duschstorlek och placera den på golvet. Lägg dig sedan ovanpå klossen/handduken så den är längs med ryggraden i bröstryggen. Armarna kan fällas ut åt sidorna, alternativt så tar du tag om armbågarna ovanför huvudet. När du är klar, rulla försiktigt av klossen/handduken åt sidan och ta dig sedan lugnt upp till stående.

  • 20-30 lugna andetag.

Dela med dig av bröstrygg med kloss eller handduk

Relaterade övningar

Kobran (rörlighetsövningar)

Kobran

Kobran
Ryggrotation (rörlighetsövningar)

Ryggrotation

Ryggrotation

Stretching bröstmuskel

Bröstmuskel

2 kommentarer

  1. Jonas 2020-10-25 at 12:55 - Reply

    Underbar stretch efter en lång dag på kontoret!

    • Pro Rehab 2020-10-26 at 17:27 - Reply

      Va kul Jonas, att du uppskattar vår övning för bröstryggen!

Lämna en kommentar