Ryggrotation

Ryggrotation är en snäll övning vid ryggskott eller stelhet i ländryggen.

Ryggrotation (rörlighetsövningar)
  • Ryggrotation är en välgörande övning för att öka rotationsförmågan i ryggen. En snäll övning vid ryggskott eller stelhet i ländryggen.

  • Utgå från ryggläge och placera foten i höjd med knät och fäll sedan benet så det blir en varsam rotation i ryggen. Förstärk eventuellt genom att placera motsatt sidas hand på utsidan av låret/knät och pressa försiktigt ned mot golvet för att öka rotationen. Känns det väldigt stelt eller svårt att slappna av kan du lägga en kudde under knät för att minska avståndet till golvet.

  • Tre till fem minuter. Ta det lugnt och se till att du kan vara avslappnad hela tiden. Andas!

Dela med dig av ryggrotation

Relaterade övningar

Bröstrygg med kloss eller handduk

Bröstrygg

Bröstrygg
Omvända situps (rörlighetsövningar)

Omvända situps

Omvända situps

Stretching bröstmuskel

Bröstmuskel
Genom att surfa vidare samtycker du till att vi använder cookies för att förbättra upplevelsen av vår webbplats och tillhandahålla relevant marknadsföring. Läs mer i vår integritetspolicy. Ok