Stretching baksida lår

En flexibel muskulatur i baksida lår är viktig för ditt välmående i både ben, höfter och ländrygg.

Stretching baksida lår
  • En flexibel muskulatur i baksida lår är viktig för ditt välmående i både ben, höfter och ländrygg. Baksida lår är en muskelgrupp som lätt drabbas av skador och är tacksam att ta hand om.
  • Ryggläge på golvet, rumpan så nära väggen det går med en lätt böj i knät på det stretchande benet. Ju stelare baksidan är desto längre lägger du rumpan från väggen. Noga med parallella höfter, känn gärna med händerna. Naturlig svank mot golvet och vill du förstärka stretchen testa att öka svanken.
  • Stanna kvar i 3-5 minuter, andas och slappna av. Orkar du inte stanna kvar tillräckligt länge har du tagit i för mycket.

Dela med dig av stretching baksida lår

Relaterade övningar

Hunden (Rörlighetsövningar)

Hunden

Hunden
Plogen (rörlighetsövningar)

Plogen

Plogen
Sätestöj - löparstretch (stretchövningar)

Sätestöj/Löparstretch

Sätestöj
Genom att surfa vidare samtycker du till att vi använder cookies för att förbättra upplevelsen av vår webbplats och tillhandahålla relevant marknadsföring. Läs mer i vår integritetspolicy. Ok