Sandras uppladdning inför Hässelbyloppet

Träning Lämna en kommentar  

Sandra är ProRehabs alldeles egna hurtbulle och springer både fort och långt! Söndagen den 11 oktober deltar hon i Hässelbyloppet som är 10 km. Här får ni ta del av Sandras uppladdning veckan före start:

Måndag 5 oktober: Distanspass 8-10 km
Tisdag 6 oktober: Vila
Onsdag 7 oktober: Korta intervaller i backe 10 x 100 m
Torsdag 8 oktober: Vila
Fredag 9 oktober: Lättjogg ca 20-30 minuter
Lördag 10 oktober: Aktiv vila, gärna i form av en promenad.

Hela veckan laddar jag med lite extra kolhydrater för att få extra energi!

Hässelbyloppsdagen Söndag 11 oktober:
Jag laddar upp med en stadig frukost 2-3 timmar innan start. Den består av något jag är van vid att äta, förmodligen yoghurt med müsli och en grov smörgås, kaffe om magen klarar det och en god juice. Huvudsaken är att det är en energirik frukost. 45 minuter innan start tar jag en banan för en sista energipåfyllning. Jag är noga med att dricka vatten lite då och då under förmiddagen så att jag har tillräckligt med vätska i kroppen vid start. Jag värmer upp 15-20 minuter före start genom att jogga lite och göra löpskolning i form av tripping, höga knän, hälkick och indianhopp. Sedan är det dags! Jag brukar ha en extra tröja på mig som jag kan dra av precis innan start.

Efter genomfört lopp är jag noga med att ta på mig varma kläder, äta och dricka.

Kommentera